Meneroka manfaat supplement GKB: Apa yang anda perlu tahu?

Jumaat, September 27, 2024

Meneroka Manfaat supplement GKB: Apa yang anda perlu tahu?


September telah tiba, maka dengan kedatangan bulan ini, Aien akan bertambah satu tahun umurnya. Sebagai seorang content creator serta blogger, menjaga kesihatan menjadi yang paling terutama. Siapa pun pasti setuju bahawa kesihatan itu sangat penting. Dalam pekerjaan seperti ini, mata sering terdedah kepada cahaya biru dari peranti elektronik apabila menghadapnya lebih dari dua jam. Tanpa kita sedari, hal-hal kecil ini juga dapat mempengaruhi sistem tubuh kita.

Untuk mengatasi masalah ini, Aien telah mencuba dua suplemment dari GKB, iaitu Cordyceps Cicadae untuk kesihatan mata dan Lion's Mane Mushroom untuk kesihatan menyeluruh. Kedua suplemment ini semakin popular dalam dunia kesihatan semula jadi dan dipercayai dapat menyokong fungsi imun dan kesihatan kardiovaskular. Walau bagaimanapun, penting untuk mendapatkan nasihat profesional sebelum mencuba sebarang suplemment. 


Cordyceps Cicadae 350mg


Cordyceps Cicadae, yang terkenal dalam perubatan tradisional menawarkan pelbagai manfaat untuk kesihatan mata. Dengan pengambilan harian sebanyak 2 kapsul secara klinikal telah terbukti dapat membantu meredakan sindrom mata kering, yang sering menyebabkan ketidakselesaan dan gangguan visual. Selain itu, Cordyceps Cicadae berperanan penting dalam mengekalkan kesihatan kornea, memastikan ketebalan dan kekuatan kornea untuk perlindungan mata yang lebih baik. Suplemen ini juga dapat meningkatkan keseimbangan cecair mata dan menyokong kesihatan kornea serta mencegah keadaan glaucoma yang semakin teruk. Dengan hasil klinikal ini menjadikannya pilihan berharga dalam regimen penjagaan mata.  



Cordyceps Cicadae merupakan suplemment yang berasaskan sayuran. Yang penting, GKB Cordyceps Cicadae mendapat sijil pengesahan HALAL dari JAKIM serta nombor bersiri daripada KKM (MAL 20096067TC), menandakan ia selamat digunakan mengikut peringkat umur yang disarankan. Ia sesuai diambil oleh mereka yang sering terdedah kepada cahaya biru skrin seperti Aien, atau mereka yang menghidapi diabetes dan glaucoma. Walau bagaimanapun penting untuk mendapat nasihat pakar farmasi sebelum korang mula mengambilnya.



Lion's Mane Mushroom untuk Kesihatan Menyeluruh

Secara tradisional, Lion's Mane Mushroom (Hericium erinaceus) juga terkenal dengan pelbagai manfaat untuk kesihatan menyeluruh. Dengan pengambilan 2 kapsul setiap hari, suplemment ini dapat membantu meningkatkan fungsi kognitif, termasuk memori. Ia terbukti secara klinikal dapat menyokong kesihatan mental dengan mengurangkan simptom kemurungan dan kebimbangan dengan meningkatkan serotonin dan dopamine dalam otak. Suplemment ini sangat sesuai untuk mereka yang semakin meningkat usia dan sering mengalami masalah kelupaan, serta untuk mencegah penyakit Alzheimer dan dementia.



GKB Lion's Mane Mushroom juga telah mendapatkan pensijilan HALAL daripada JAKIM dan kelulusan KKM dengan nombor siri (MAL21036127TC). Jadi tak perlu ragu-ragu isi kandungannya. 


Dengan bertambahnya usia, sistem saraf dan imun seseorang wanita yang telah melahirkan mungkin merundum. Lion's Mane Mushroom dapat merangsang pemulihan saraf serta mempunyai sifat anti-radang dan antioksidan untuk menyokong sistem imun dan melawan radikal bebas. Ia juga berpotensi mengurangkan gangguan pencernaan seperti ulser.



Menjaga kesihatan adalah penting, dan suplemment ini boleh membantu kita kekal sihat di samping keluarga. Selagi ada peluang, rawat dan cegah untuk menjaga kesihatan yang merupakan anugerah terbesar daripada Allah SWT.

Untuk mendapatkan kedua-dua suplemen GKB ini, Anda boleh mencarinya di senarai farmasi berikut:


  • Seluruh Malaysia: Alpro Farmasi, Watsons
  • Central: M Care Pharmacy, Leo Pharmacy
  • Melaka: Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak
  • Penang: MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy
  • Perak: HTM Pharmacy
  • East Coast: Lau&Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan
  • Southern: The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy
  • Sabah: LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy
  • Sarawak: Nutrisense Pharmacy, Sing Lee Pharmacy, Kingdom Pharmacy

Untuk lebih informasi tentang produk GKB, korang boleh layari: 


#GKB #GKBInternational #GKBCordycepsCicadae GKBLionsMane #GKBMalaysia


PS: Kesan penggunaan pada setiap individu mungkin berbeza.

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen di blog ini. 😘

Komen akan dibalas selepas diluluskan. Sebarang yang berunsur spam dan dari tidak bernama tidak akan dilayani.

Jaga diri ❤